söndag 28 oktober 2012

Sunday funday

Hejhej! Rullar söndagen på bra för er? Det gör den för mig!

Gick ut tidigare till hästarna i morse. Det var hela 5 minusgrader och jag skulle rida, så jag letade fram broddarna och broddverktygen och fick dona med det innan jag kunde ge mig iväg. Det fanns dock bara 16 stycken, så hästarna har endast broddar fram nu. Mamma och pappa är i Gävle över dagen så de skulle svänga in på Hööks och köpa fler.

Folle fick skritta bort träningsvärken i skogen idag. Vi utforskade lite stigar och red bara rakt ut i skogen några gånger också, för att han skulle få tänka på vart han satte fötterna och bli lite stimulerad i huvudet. Han blir lätt uttråkad och hittar på massa hyss, så man måste alltid få honom att använda huvudet när man rider. Tror han har adhd eller nåt, haha... Han blev väldigt pigg och glad av ridturen idag i alla fall. Det märktes tydligt att han tyckte det var roligt att snubbla runt i skogen, haha! Dessutom blev han väldigt mjuk, precis som jag ville få ut av det.

Jag red faktiskt Exet idag också, rider ju inte honom så ofta numera. Trimmade honom lite i form och takt, han har börjat gå lite passgång ("kamelgång") emellanåt, typ när man ska rida från stallet och i nedförsbackar. Då får man göra halt och börja om. Traven kändes super, och galoppen var inte så tokig idag den heller!

Vet ni vad jag har gjort idag? Det är HELTOKIGT! Jag har anmält mig till en hopptävling som är nästa helg. En klass är stilbedömning och den andra är vanlig, A0+A0. Det ska bli jätteroligt! Tror verkligen Frolle tycker om att trappa ned lite på kraven i dressyren och hoppa lite nu när dressyrsäsongen är över. Dessutom ger det ju mer muskler, framför allt i bakkärran! Men efter denna tävling kör vi igång och börjar hårdjobba med programmen vi ska rida till våren igen.




Bilderna är från Högbo, elitomgång 3. Bästis 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar