söndag 9 september 2012

2012-09-09

Idag var jag in till Hudik och tränade för Lena. Det var programträning så vi hade en kvart var på oss att rida igenom programmet och sedan rida om om det behövdes. Allihopa red igenom LA:P1 skulle jag tro, eftersom det är programmet dom två första elitomgångarna går i. 

Jag red fram i cirka 30 minuter, hann med allt jag ville på den tiden. Red honom i lång och låg i lätt sits i början för att mjuka upp honom och låta honom komma igång i ryggen. Sedan satte jag tillbaka honom och jobbade med takten och att han skulle jobba med bakbenen mer. Gjorde några skolor och enkla byten också innan det var dags. Inridningen var rak, men i halten tog han upp ryggen och ner huvudet så jag "lyfts upp". Det är en detalj vi jobbar bort. Första öppnan och slutan var okej kändes det som, men Lena sa att han ska vara mer böjd och tvära lite mer för att domaren ska uppfatta den bättre. I ökningen därefter lade Frolle, på något vis, tungan över bettet, så han krullade ihop sig och tappade bjudning. Det blev så en bit in på vänster öppna också, men då jobbade jag med att få fram honom mot bettet med skänklarna och släppte ut tyglarna något så han kunde rätta till det. På grund av det blev ju den öppnan bara tok, men slutan blev ändå helt okej. Kände att jag hade kunnat rida på lite mer och böjt honom mer. Skrittdelen var bra helt igenom. Galoppserpentinerna var skitbra, väldigt balanserade och jämna! I enkla bytena sköt han upp ryggen men som sagt är det en sak vi jobbar med att få bort. Galoppökningen var bra och den sista travökningen var okej. Inridning-halten kändes bra, jag red rakt in och han ställde upp fint! 

Efter att vi utvärderat med Lena vad som var bra/dåligt red vi om skolorna. Jag tog spöet i innerhanden och petade på innerbak. Han måste ta större steg med innerbak för att vi ska nå högre poäng, och vi har fått en övning som tros kan hjälpa oss med det. Så den övningen kommer jag jobba med flitigt nu kan jag lova! 

Jag blev helt slut efter träningen, somnade i bilen påväg hem. Men jag känner mig inte ett dugg pigg, det gör ont i halsen och hela kroppen är trött. Jag har inte tid att bli sjuk...


Nu är vi på G igen, back on track 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar