onsdag 12 september 2012

Longering

Som ni såg på bilderna igår longerade jag Frolle. Jag har inte gjort det på väldigt länge, men det gjorde ingenting. Frolle hade full koll på mig hela tiden, han var superkoncentrerad. Jag fick vara tydlig med rösten, och när jag sa "proo" fick jag hålla ut r:et länge och ha en lite mörkare ton innan han förstod vad jag menade. Först funderade han varför han inte fick gå bredvid mig, men det klickade snabbt! Galopperade inte så mycket eftersom det ger slitage, har jag hört. Han var väldigt fin i traven, avslappnad och bjöd framåt! Det skummade till och med i munnen på honom! Vi jobbade mycket övergångar för att han skulle ta in min röst och komma igång i kroppen. Gjorde även halter, men det tog lång tid innan han fattade det, haha! Mot slutet satte jag mig ner istället när jag ville att han skulle komma in, och det gjorde han så snällt. Gullplutten!
Jag är jättenöjd med honom, han var jätteduktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar