torsdag 20 september 2012

Sådär ja

Nu är jag klar, fem timmar senare.. Men det har varit jättemysigt, och särskilt att ha lite "ensamtid" med Frollisen. Han var superkanonjättefin idag, haha! Det är bara EN sak som inte riktigt går igenom, och det är det enkla bytet i höger galopp. Antingen så faller han in i trav alldeles efter hörnpasseringen eller så kör han upp huvudet och stretar. Gjorde om minst tjugo gånger tror jag, haha. Men sedan när det var någorlunda bra avslutade jag och klappade om. I uppvärmningen jobbade jag med skänkelvikningar, öppnor och slutor, skrittpiruetter och flyttningar i galopp (som Lena W sa att jag skulle göra i tisdags). Han har faktiskt redan fått bättre galopp, bra va?!
Öppnorna blir bara bättre och bättre, och ju bättre öppnorna bli desto mer håller det i sig in i slutorna. Vi tappar lite böjning, men inte alls så farligt. Det är ju verkligen stor skillnad sedan förra året, helt klart!

Nu är jag jättetaggad till i helgen, det kommer bli SÅ roligt! Min kompis, Fanny (som även går i samma klass som mig på REAL), ska ju också vara med och tävla på sina ponnysar - Angus och Shadow. Hon tävlar i Högbos elitlag som är ett hårt lag, dom och Grums är nog de tuffaste konkurrenterna i år! Vi har bestämt att vi ska försöka hinna med att plugga lite tillsammans när vi är där, vi har nämligen fått instuderingsfrågor i anatomi. Intressant!

Nu ska jag dra mig, vi hörs i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar