fredag 26 oktober 2012

Funday

Den här fredagen har varit Perfekt. Vi hade inga lektioner förrän halv tolv idag, projekt 1 timma där vi tittade färdigt på Avatar (vi har haft ett "miljöprojekt" och nu var vår uppgift att koppla Avatar till våran verklighet, alltså miljöbaserat) och sedan idrott där vi hade gympa idag.

Jag passade på att rida innan jag tog tåget till Gävle idag, fick ändå en timmas sovmorgon trots det! Frolle var fin, men jag red inte så länge och inte heller så hårt. Det har nämligen blivit minusgrader här så marken har frusit lite och det är till och med snö (!!) på marken, och mina grabbar har inte fått på sig broddar ännu. Det ska jag ju fixa nu på lovet tänkte jag!
Frolle var hur som helst fin, lite tveksam på underlaget märktes det. Han spände sig lite i hörnen. Red mest på en stor volt, och jobbade typ bara med takt och bjudning.

I morgon ska jag och Frolle vara med på en klubbtävling i hoppning. Det är KM, men vi hoppar bara en klass på 80cm så vi deltar inte i själva KM:et (det går i 1m, och eftersom inte jag och Frolle inte har hoppat bana sedan i somras är det bäst om vi hoppar den låga höjden - om vi ens kommer över första hindret vill säga. Det är ju lite trixit att få Frolle runt en bana, ALLT ska  vara perfekt). Så jag har packat lite inför det nu på kvällskvisten och umgåtts med mina älsklingar, mysfredag!

I morgon ska jag och Frolle bara ha roligt, leka med hinderena. Alltså inga krav, eller jo ett. Vi ska ha kul ihop!








Jag är medveten om att jag ska följa med mer med handen, men you know dressyrryttare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar