söndag 21 oktober 2012

Tjoho

Det måste vara något speciellt med söndagar.. Dom känns alltid så mysiga, men ändå lite jobbiga eftersom att det är dagen före måndagen.

Igår red jag i alla fall ordentligt för första gången den här veckan, trots halsont och snorig näsa. Frolle var mer vild än tam, haha! Han var rädd för allt och gick på tå för det mesta. Men mellan det var han faktiskt superfin. Han var väldigt mjuk, tog liksom ut steget och samlade sig mycket bra. I höger galopp vet jag inte alls riktigt vad som hände, något tok blev det i alla fall. Exet var också fin, väldigt bra vänstergalopp för en gångs skull! Jag och Exet träffade på samma älgtjur två gånger igår, men cool som han är stannade han bara till och tittade lite. Det var en jägare en liten bit bort på vägen så jag var snäll och skvallrade om älgen som smet in i skogen när jag och Exet kom pinnandes. Det var dock precis när jägaren åkt iväg som älgen hoppade upp framför oss på vägen för andra gången haha...

Igår kväll var jag med mina tjejer, fy vad jag saknat dom! Det var så himla mysigt att träffa dom igen! Däremot var det inte så bra för min hals att prata så mycket - för nu kan jag inte prata alls och har mer ont än någonsin... Suck!! Det stoppar mig dock inte för att utföra dagens planer. Jag ska nämligen gå ut och bygga upp lite hinder på banan nu och hoppa med Frolle. Sedan ska jag även klippa Exet. Tänkte att jag skulle ta några för och efterbildar också. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar