söndag 26 augusti 2012

2012-08-26

TJOHO! Vilken söndag - regnigt, grått och kalllt. Känns verkligen som att det är höst nu! Den här sommaren, och hela året, har bara flugit iväg allt för fort! Känns som att det var nyss jag och Frolle gjorde våran första start för året, i Högbo i februari. Egentligen är det något jag verkligen INTE vill minnas. Det var 20 minusgrader ute, red fram med täckbyxor, tjockjacka och lastade på med tjockt täcke i transporten. Ångrar så mycket att vi gjorde dom starterna, det gick inte alls bra och resan hem var verkligen hemsk...
I alla fall så känns det inte alls längesen! Vi har hunnit med så mycket, många roliga tävlingar och utanför hästlivet har jag gjort OTROLIGT mycket! Debuterat nationellt, varit på en del meeting, varit i Turkiet, slutat grundskolan, varit i Gävle osv osv osv. Hoppas resten av året saktas ner lite granna, så jag hinner smälta allt och njuta av det!

Idag har jag slitit uppe på hästryggen, red Frolle på banan i ca 1-1,5 timme och trimmade, trimmade, trimmade. Han har fått något ticks, kastar ned huvudet mot bringan ibland. Vet inte om det är flugor eller ticks med det skulle inte alls förvåna mig om det var något nytt av hans dumheter han har för sig. Alltid har han något ticks om han ska envisas med att göra! Knäppfrollis! Annars gick det kanon!


Bild från iskalla Högbo fjärde februari. Kolla in all frost på honom, brrrr!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar