tisdag 21 augusti 2012

Norrlandsmästerskapen 2012

Lördag: På lördagen red vi en klass, LA:4 (NM-klass) 17:52. Framridningen blev lite för lång, det blev mycket skrittpauser. Jag koncentrerade mig inte riktigt på mig och Frolle, utan tog in allt för mycket information runt omkring mig - vad speakern sa, hur ryttarna omkring mig gjorde och sa. Men Frolle var ändå kanonfin, mjuk osv. Jag är jättenöjd med våran ritt, han var fin genom hela programmet, men domarna höll tyvärr inte med. Jag red dessutom fel i en travökning, började från hörnet och kom ut vid P/V så det blev ju totalt 6 poäng som drogs bort där. Hade ett galoppinslag i en utav ökningarna också, vilket även det drog ner lite. 63,33% fick vi i denna klass och vi kom på en 7 plats av 16 stycken. 

Söndag: Startade dagen med en LA:1 15:15, ingen NM-klass. På framridningen satte jag i hörlurarna med musik för att kunna koncentrera mig på uppgiften istället för allt runt omkring - vilket fungerade! Frolle var så himla fin. Värmde upp med MASSA övergångar och tempoväxlingar, serpentiner och skänkelvikningar. Sedan checkade jag bara av delar ur programmet. Han var så jävla fin där så det går inte att beskriva, fattades bara pyttelite sug på bettet så hade det känts perfekt! Inne på banan var jag på mig själv hela tiden "sluta inte rida, sluta inte rida, RID, RID, RID". Shit vilken känsla vi hade där på banan! Lite missar blev det såklart, i en av ökningarna blev det taktmiss och i skänkelviknarna dog han lite. Annars är jag otroligt nöjd! Procenten gjorde ju allt så mycket bättre - en snittprocent på 68,68%!! Vi fick 67,105% av domare H, 71,053% av domare C (!!!!) och 67,895% av domare M. Sjukt! I denna klass blev det en vinst, så jävla roligt! Tvåan hade en snittprocent på 67,456% (66,053%, 68,421%, 67,895%). 

Andra NM-klassen gick i LA:P1, som jag startade 17:37. Frolle hann bara stå och vila sig i en knapp timma. Värmde inte så länge nu, utan skrittade ett bra tag och sedan körde jag igång på en gång med delar ur programmet efter några tempoväxlingar och övergångar för att få igång honom lite. Det kändes väl att han var trött i kroppen, han snubblade till flera gånger både på framridningen och på banan med bakbenen. På banan var han jätteduktig, blev såklart en del småmissar som vi normalt inte hade fått men som sagt var både han och jag trötta i kroppen. Snittprocenten hamnade på 62,544% (62,368% H, 66,053% C och 59,211% M). Hamnade på en 7 plats av 13 startande. 

Jag är jättenöjd med helgen i stort, Frolle har presterat som bara den och jag har hittat många nya knappar! Det känns som att vi kommit ytterligare ett snäpp närmare varandra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar