söndag 2 september 2012

Besviken

Dagens tävling vill jag bara glömma. Jag nådde verkligen inte målen och ångrar att jag satte dom och framför allt publicerade det här. 

Under framridning för första klassen, LA:4, red jag på deras utebana som var ett enda lerbad. Det var stora pölar överallt och underlaget var riktigt riktigt tungt. Det tröttade tydligen ut oss båda, och jag fick aldrig till det. Han var stum i munnen, loj och okontaktbar. Jag blev frustrerad och arg, men hoppades såklart på att det skulle bli bättre på inomhus på det torra underlaget. Men icke. Jag red som en jävla nybörjare kändes det som, fick inget kontakt med honom och koncentrerade mig på allt annat förutom på oss. Vi fick flera avbrott i galoppdelarna, jag satt bara och skumpade i travökningarna och jag red dessutom fel. Så fort jag hälsat sista gången kom tårarna, för första gången grät jag på Frolles rygg. Förstå hur usel jag kände mig! Skrittade av honom en stund i skogen innan vi ställde in honom och jag satte mig i bilen och samlade mig med lite tröstchoklad. Vi fick 58% i den här klassen.

Inför nästa klass värmde jag upp ungefär 15-20 minuter, ville inte trötta ut honom. Red inte på framridningsbanan utan värmde istället upp på anläggningens eljusspår, för att pigga upp oss. Lekte lite med enkla byten, ökningar och skolor. Jag blev glad igen och trängde bort föregående ritt. På banan höll det i sig, vi hade inga stora missar. Lite stora volter, svaga skolor och i något enkelt byte blev det trav in. Jag red som fan i den här klassen, vägrade låta första klassen förstöra dagen helt. Jag är NÖJD med våran ritt, men vet att vi hade kunnat gjort så mycket bättre. Jag trodde vi skulle ligga på 61-62% här, men vet ni vad vi fick? Vi fick ynka 57%.. Men domaren dömde hårt, och rättvist såklart, så det är väll egentligen inget att haka upp mig på. Vi kom trea av sju startande, ingen placering alltså. Hon som vann hade strax över 58%. 

Nu lägger jag den här tävlingsdagen bakom mig och lägger fokusen på nästa tävling, i Karlstad 22/9. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar