lördag 1 september 2012

Plan/mål GFRK

I morgon lastar vi snöflingan och styr mot Gävle. Jag och Frolle startar som jag berättade tidigare två klasser, LA:4 och FEI Inledande. För tillfället känner jag mig inte alls taggad. Den här veckan har jag inte fokuserat något alls på dessa två klasser, jag har mest ridit i skogen. Jag har inte känt någon motivation till att träna på banan, det har liksom känts som att både jag och Frolle behövde vara ute i skogen och ha roligt. Tränade dock för Fredrik i onsdags, vilket ju gick jättebra. I helgen som var red jag på banan lördag och söndag, tränade på LA:P1. Därför känner jag mig lite otaggad, men det ändras nog i morgon! 

Tänkte visa er mina mål inför i morgon, kan vara kul att titta tillbaka i morgon kväll och se om det uppfylldes eller inte. Jag vill att ritterna ska vara så jämna som möjligt utan stora missar. Vi KAN momenten som kommer i morgon, det är bara det att jag måste rida som satan för att vi ska nå dom högre poängen. Det vet jag att jag kan och jag måste bara ge mig fan på att rida ordentligt med sätet i öppnorna och inte trixa så mycket med händerna, förbereda ordentligt innan skrittpiruetterna och vara tydlig med hjälperna i enkla bytena. Fisridning är förbjudet. Mitt procentuella mål är att nå 65% i båda klasserna, vilket jag tror att vi lätt kan nå om jag rider för det, är petnoga med alla detaljer och är 110% fokuserad. På framridningen kommer jag sätta i hörlurna för att utesluta övriga ljud så jag kan lägga all fokus på oss. Jag kommer inte ha så lång framridning, cirka 40 minuter första klassen och 30 minuter andra klassen. Då ska jag göra allt för att han ska bli så lösgjord som möjligt och få honom framme för skänkeln och bjuda. 

Man kan alltså säga att mitt mål är att jag ska rida bättre än förut, vara fokuserad på oss och inget annat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar