söndag 16 september 2012

Dålig uppdatering

Här är det minst sagt tomt, jag har ingen motivation alls tyvärr. Även denna veckan kommer det finnas minimal tid till datorn. Jag kommer lägga all fokus på att förbereda Frolle på bästa sätt inför helgen, samtidigt som jag ska förbereda mig själv mentalt och göra i ordning alla grejer som ska med och såklart ta hand om Exet. På fredag åker vi ner mot Lillerud i Karlstad, första elitomgången går där. Jag ska rida Lag 03 som uppvärmningsklass och sedan LA:P1 som är lagklassen. Jag rider först i laget, vilket inte gör mig någonting faktiskt! Vi får hoppas på att jag ger oss en bra start på dagen, eller hur?

Frolle är alldeles nyklippt, klippte halva honom igår och halva idag. Han tyckte det nog var skönt, även om det inte var mycket som föll av! Exet får dock ha kvar sin päls ett tag till, åtminstone till början på oktober. Jag tänker i alla fall inte stressa med det mitt i alla tävlingar som är på gång nu. En sak i taget!

Eva var här och laserbehandlade Frolle i fredags. Jag var inte hemma dock, men hon känner Frolle bra så det gick bra! När jag fick höra hur det gått blev jag otroligt glad! Han var superfin i benen. Hon hade sagt att hon aldrig hade varit med om att någon häst hon behandlat haft så fina och kalla ben! Jag blev riktigt glad då, för jag har nästan ångest hela tiden för att jag är rädd för att hästen jag rider på har ont (efter Boyve har det blivit så, tyvärr)... Han reagerade dock lite i nacke och bakknän, men dagen innan hade vi tränat mycket samling och övergångar så det var nog träningsvärk. Nacken däremot kan vara orsaken till varför han varit så konstig senaste tiden, lite stretig och så. Men som sagt var det väldigt lite. Frolle vilade igår och skrittades i ungefär 2 timmar idag, tillsammans med Exet.

Nu ska jag laga mat åt familjen, det blir såklart min "signaturrätt" haha. Potatis inbakad i smördeg med vitlök&örter-philadelphia och västerbottenost, västerbottenost inbakat i smördeg, café de la paris-sås, currykyckling och en god sallad. Till det serveras iskall cider, mums! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar