söndag 23 september 2012

Kommentar från domaren

Det är alltid lika roligt att få protokollen efter ritterna på tävling, oavsett om det gått dåligt eller bra. Jag tycker det är så sjukt nyttigt och lärorikt att bli kritiserad av en (oftast) proffesionell domare. Men det allra roligaste med protokollen är att läsa domaren sista kommentar, det är den som jag längtar efter att läsa. Nu har ju jag tävlat en hel del och nu vet jag ungefär vad som brukar skrivas, och det skrivs alltid något med "mjukt ridit", "prydligt", "lydig ponny", "välridet", "fint uppvisad ritt" osv. Om det gått dåligt brukar domaren skriva något peppande som "bra kämpat på en för dagen markbunden ponny" eller "fint ridet på en ponny som idag inte rikigt visste sin uppgift, kämpa på" eller liknande. Det brukar vara skönt! Jag har dock varit med om att en domare bara skrivit negativa saker. Det var inte alls roligt och sedan dess har jag inte ridit för den domaren, tyvärr.

Såhär såg den allra sista kommentaren ut på helgens protokoll!





Vill ni att jag ska fortsätta visa upp delar av mina protokoll? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar