söndag 7 oktober 2012

2012-10-07

Hej på er! Första söndagen i oktober, första veckan har gått. Veckorna går så otroligt fort just nu, skönt! Det får dom gärna fortsätta göra tills jag tar studenten. Men snart är det höstlov, bara 20 dagar kvar! Det är 75 dagar kvar tills min födelsedag, 78 till julafton och 805 till jag fyller 18. Det går i alla fall framåt! 

Visste ni att jag känner mig mer motiverad till att göra saker när jag vet hur lång tid det är kvar till en speciell sak, och av det faktum att dagarna faktiskt går framåt. Just nu känner jag noll motivation till skolan, men då klickar jag upp "Days until"-appen och ser att det faktiskt inte är så långt kvar till höstlovet och tar mig i kragen. Det kanske inte fungerar för alla, men det kanske är värt att prova?


Ikväll är det programträning för Lena. Alla i laget ska rida igenom FEIs Inledande program, eftersom tredje (och sista) omgången går i det. Jag har inte tränat för Lena på hela veckan, så det ska bli roligt! 
Sista omgången av elitserien går i Högbo, nu till helgen. På fredagen är det förklass till lördagens elitomgång, men jag har valt att inte starta i förklassen för att spara på både Frolle och mig. På lördagen startar vi alltså FEI's Inledande program. Sedan stallar vi upp Frolle på tävlingsplatsen och jag och mamma åker till Gävle för att sova hos min farmor och farfar. På söndagen startar jag och Frolleman 2 nationella klasser! Vi debuterar i FEIs lagtävlansprogram och rider FEIs Individuella mästerskapsprogram också, som vi ridit 3 gånger förut. Det ska bli jättekul! Dock kommer jag inte kunna träna något på lagtävlansprogrammet, så där får vi helt enkelt se hur det går. Lägger ju fokusen på lagomgången, som ni kanske förstår. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar