lördag 6 oktober 2012

JAG LEVER

Jag lever, jag lever... Men har inte haft någon lust alls att blogga, och kom på nu att jag inte ens kikat in för att skriva om resultaten från förra helgen?! Jag drar lite snabbt vad som hänt denna vecka och hur det gick på tävlingen. Hoppas ni förlåter mig för uppdateringen!

Helgen: Var ju och tävlade i Hudik lördag och söndag. På lördagen red jag en klass, LA:4 som även var Distrikts Mästerskapen. Det gick inte alls bra. Frolle kändes inte bra och jag red inte särskilt bra heller. Så fort jag tog i vänster tygel tog det liksom emot. Även i programmet gick det inte bra, men vi kom i alla fall igenom. Dock med en hel del missar. Vi slutade på 61,707% och på en niondeplats av 11 startande. Kom hem med inställningen att glömma den dagen HELT.
På grund av min dåliga ritt fick jag vara reserv i laget dagen efter. Då blev jag såklart riktigt revanschsugen. Jag red fram i cirka en timma inför uppvärmningsklassen för att skritta fram i cirka 20-30 minuter och sedan gå in på framridningen och fokusera helt på att få honom så mjuk som möjligt. Det fungerade och det kändes mycket bättre! I FEI Inledande kändes det helt okej, lite småmissar men jag fisred lite och ville bara att han inte skulle streta mot handen. Vi fick 61% här, som jag faktiskt tyckte var lite snåla. Till nästa klass, som även var lagklass, hjälpte Lena mig på framridningen och var på mig hela tiden att "RID ORDENTLIGT, RID I VARJE SPRÅNG OCH LÄMNA INGET ÅT SLUMPEN" ungefär. Det var skitjobbigt men SÅ värt det, för det lönade sig inne på banan. Dock var vi lite trötta och möra i kropparna båda två efter framridningen och blev helt slut efter programmet! Revansch fick vi i alla fall och fick 63,86% och kom på en tiondeplats av 24 startande vilket jag är SKITNÖJD med! Laget kom på en tredjeplats.

Måndag & tisdag: Båda hästarna skrittades ut lääänge båda dagarna, tillsammans också. Och jag fixade medryttare till Exet!

Onsdag: Frolle vilade och jag red Exet, kändes helt okej.

Torsdag: Red Frolle på banan, han kändes seg och inte helt hundra. Han var lite hängig på tisdagen/onsdagen också, så det kanske var några "rester" från det kvar. Han hade dock ingen feber, som tur var!

Fredag: Red Frolle på banan idag också. Han var mycket piggare och uppmärksam! Red lite över bommar och red som på en åttvolt i galopp med enkelt byte på mitten. Det krånglade lite då, men efter mycket upprepning blev det bra. Han kändes kanonfin!

Idag: Idag har jag inte hunnit rida ännu! Jag höstfotograferade hästarna i morse, det blev superfina bilder! Sedan mockade jag och packade hö. Och efter det har jag varit ute på en promenad med Jennie och hennes hund Indra och pluggat lite matte. Nu ska jag käka mat och sedan ska jag ut och rida ut på en långtur med Frolle!

Smakprov från fotograferingen idag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar