torsdag 30 augusti 2012

2012-08-30

Kikar på statistiken - den är GRYM, men jag är dessvärre verkligen inte grym.. Jag har väldigt dåligt samvete för hur jag vanvårdat bloggen, uppdateringen är kass och när det väl uppdateras är det pannkaksinlägg. Allt är i en enda röra, det finns ingen "röd tråd" och det blir mest ihopflängda inlägg från mobilen. Jag har ingen motivation alls, så ni får mer än gärna hjälpa mig! Vad ska jag skriva om, vad vill ni läsa? Jag tycker ni tar alldeles för lite plats här. Bloggen är till för er (den är ju självklart med stor fördel del för mig också, att kunna gå tillbaka och läsa om ridpass och tävlingar är något som jag utnyttjar  väl), jag vill att ni ska vara med och bestämma. Ni är dåliga på att kommentera, bli bättre med det tjejer och killar så jag ska jag också bli bättre!

Snart har första helveckan i skolan paserat, skönt! I dag har vi pratat/lyssnat på en av mentorerna, Lasse, som pratade om skolan likabehandlingsplan. Han tog upp respekt, olika diskrimineringsformer osv. Vi gjorde även "brainstorm" - fick ett ämne, t.ex. vad som gjorde oss glada, och skrev varje sak som gjorde oss glad på en post-it-lapp och klistrade upp lapparna på tavlan. Sedan kategoriserades lapparna och vi fick tänka på hur lika och olika personer det faktiskt satt i rummet, alla har olika åsikter - vilket man ska respektera. Han tog även upp det här med att prata inför grupp, hur vi tyckte om det. Inte en enda i årskurs 1 Naturbruk tyckte det var rolgit/lätt att stå upp inför en grupp människor och snacka. Vi är 40 stycken. Sedan pratade vi om hur man skulle tänka för att slippa svettas, generas och göra bort sig. Väldigt bra tycker jag! På eftermiddag gjorde NB1A, min klass, ett besök på Gävletravet där vi kommer tillbringa en dag i veckan.

I morgon ska vi åka till Hemlingby på teambuilding, det ska bli skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar