fredag 28 september 2012

Träningen igår

Träningen igår gick jättebra, trots dåligt underlag (det hade regnat så det var minst sagt blött och många stora vattenpölar på banan). Därför fick jag rida inridningen kortare än i programmet, men det gick bra. Det flöt på bra genom hela programmet, bara små detaljer. Ett enkelt byte var så bra att Lena hade dömt en 8 på mig där, och då var hon lite snäll också! Men det enkla bytet var verkligen klockrent, shit alltså. Bästa han någonsin gjort! Sedan var skolorna superbra också, lite mer ställning och rida som fasen mot sluten så det hålls hela linjen. När jag skrittade av red jag ner till ridhuset och passade på att rida lite där inne, domarskärmarna för uppsatta så det var väll lika bra att låta honom kika lite. Dock tittade han mer på hindren som stod framme än skärmarna, haha! Han blev väll lite avis på hästarna som fick hoppa, har inte gjort det på länge nu... Nästa vecka ska vi dock lägga in lite hinder i markarbetet, det ska bli kul!

Som ni kanske märker är det LA:P1 jag satsar på denna helg, även om jag siktar på medalj i DM. Men laget är viktigast och "störst" för mig, så därför prioriterar jag det före den här gången. Men jag värmer ju oftast upp med sånt som ingår i LA:4, DM-klassen, ändå så jag tror det kommer gå bra ändå (peppar peppar). Även om jag siktar på medalj är det ju flera som gör det, förmodligen alla som deltar. Man kan ju aldrig styra andras resultat, utan vi får tävla mot oss själva på banan - en placering är bara en bonus. Inte helt lätt att tänka så eftersom jag är en sån vinnarskalle.. Men på banan är jag inte vän med någon, där är det jag, Frolle och dom andra. Alltid!

Nä fy så taggad jag är, startar strax efter 17 i morgon så har god tid på mig att putsa och så på dagen. Skönt! Nu ska jag gå ut till mina fina och rida lösgörande på Frolle och även på Exet. Roligt!

Här kommer ett par jämförelsebilder på mitt älskade hjärta. Den översta bilden är från första tävlingen och den andra bilden är från augusti. Ganska stor skillnad va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar